Met veel trots stel ik mijn volgende tentoonstelling voor in Huis De Leeuw. Het voelt als iets wat ik moest doen en voor mij klopt het… Ook collega’s Alex, Ben en Mathias zien het ongelofelijk zitten….
Net op dit moment voel ik een soort synthese van oude pijn die kan helen. Waar ik mij de vorige keer liet omringen door 3 vrouwen zijn het deze keer 3 mannen. Voor mij geen toeval. Ook in hun verhalen gaan de vragen en verhalen naar de diepte, met een vleugje mystiek, het omgaan met zeer existentiële worstelingen en pijn.. Met veel plezier delen we hierin en hierover.
Hierbij een warme oproep om zeker eens te komen kijken. Het wordt de moeite!
Welkom op ‘Exploring the Soul’
Ben, Alex, Matthias en Bart
Vernissage 10 april
Weekend 11-12 april – 13 tot 18 uur
Weekend 18-19 april – 13 tot 18 uur
het event vind je ook op facebook terug. Klik op de banner hieronder.
All artwork © by Bart Standaert
Dit is dan ook een uitnodiging om dieper te duiken dan de wanen van de dag en de ratrace van het leven. Mooie parallelle lijnen tussen het werk van Alex en Ben: de liefde voor de natuur en dieren als metaforen van kracht en elegantie. Via het kleurgebruik van Ben naar het kleurrijke werk van Matthias… Bewust zoekend naar het innerlijke. In zijn semi-abstracte-figuratief werk zie ik dan weer de explicietere uitnodiging om dieper in dialoog en reflectie te gaan met het publiek… Ook mijn werk zie ik graag als een medium om in dialoog te gaan, een stukje van de eigen ziel en de ziel van het onderwerp te delen en ruimte voor verwondering te brengen.
Bezieling en verbinding…
iets waar alle 4 deze kunstenaars ongetwijfeld over kunnen delen… Is het niet altijd meteen met de juiste woorden… de liefde waar de werken mee gemaakt zijn spreekt ongetwijfeld boekdelen.
De kunstenaars: